Polska Gazeta Transportowa Newsletter Polska Gazeta Transportowa - Prenumerata
Opinia eksperta - 2014
Autotransport Katalog TSL Volvo
• Promocja numeru • Temat wydania • Logistyka • Transport drogowy • Transport kolejowy • Transport lotniczy • Transport morski • Transport śródlądowy • Infrastruktura • Wydarzenia • Wywiad • Opinia eksperta • Felieton • Jedno pytanie • Personalia
Wydanie nr: 31-32/2014

Powolny wzrost sprzedaży w branży TSL

Cena, jakość usług i znajomość specyfiki biznesu klienta to wciąż najważniejsze cechy w branży TSL

Miniony rok sprzedażowy w branży TSL, pomimo prognoz spadkowych, nieznacznie "urósł". Sytuacja nie była łatwa, wszyscy zwracali szczególną uwagę na koszty. Branża logistyczna musiała elastycznie dostosować się do oczekiwań klientów. W wyniku tego, spedytorzy wciąż bardzo konkurowali ze sobą, a najważniejszym czynnikiem wyboru była - i wydaje się, że nadal jest - cena. Klienci odchodzili od szybkich zamówień, a zakupy były bardziej przez nich przemyślane.

Wydanie nr: 35/2014

Problemy w kształceniu i zatrudnieniu kierowców zawodowych

Potrzeba pilnych i rozumnych rozwiązań

Polscy przewoźnicy drogowi bardzo dobrze wykorzystali okres transformacji oraz przystąpienie naszego kraju do Unii Europejskiej. Transport drogowy stanowi ponad 70% pracy przewozowej w Polsce. Co ważne, branża wytwarza ok. 10% PKB, a zatrudnienie w niej znajduje aż 7,5% pracujących Polaków. Zostało zarejestrowanych ponad 800 tys. pojazdów powyżej 3,5 t dmc i blisko 100 tys. firm transportowych.

Wydanie nr: 36/2014

Chiński rok rynku logistycznego

Obok głośnych transakcji na rynku powierzchni biurowych (Rondo 1), ten sezon - jak dotąd - zapowiada się jako chiński rok rynku logistycznego. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wszyscy główni deweloperzy logistyczni i inwestorzy otrzymali dodatkowe środki, które obecnie wykorzystują.

Wydanie nr: 37/2014

Polska musi konkurować z krajami nadbałtyckimi

O ile konkurencja krajów nadbałtyckich zawsze była dla polskiej branży transportowej zagrożeniem, o tyle teraz jest ono jeszcze większe. Przystąpienie w ostatnich latach Estonii i Łotwy do strefy euro pozwoliło przewoźnikom z tych krajów wyeliminować koszty wymiany walut i płatności zagranicznych. Dzięki temu, przy zachowaniu marż, mogą oni oferować lepsze warunki kontrahentom. Co mogą zrobić polscy przewoźnicy? Dokładnie to samo - minimalizować koszty obsługi transakcji walutowych.

Wydanie nr: 39/2014

"Szczupłe zarządzanie" - reaktywacja

Zaczątków filozofii lean management można dopatrywać się w latach 40. XX wieku. Jednak dopiero dziś, dzięki nowoczesnym technologiom, można w pełni zrealizować założenia tej koncepcji.

Lean management to, w największym skrócie, podejście polegające na dążeniu do wytworzenia określonej wartości przy możliwie najmniejszym wykorzystaniu zasobów. Istotą koncepcji jest identyfikacja i eliminowanie niesprawności oraz niezoptymalizowanych elementów procesu, takich jak nadprodukcja, zbędny ruch, oczekiwanie, niepotrzebny transport, zapasy, wytwarzanie braków czy nadmierna obróbka. Dziś wielką rolę w realizacji tych założeń odgrywać mogą różnorodne systemy automatyzacyjne.

Wydanie nr: 40/2014

Polska centrum logistycznym Europy?

Transport jest jedną z kluczowych branż dla gospodarki nie tylko Polski, ale i Europy. Wartość krajowego sektora TSL, szacowana przez GUS na około 5 mld zł, stanowi 10% polskiego PKB i ciągle rośnie. Według prognoz Colliers Interna

Obecnie w Polsce oddanych jest do użytku ponad 1300 km dróg ekspresowych i prawie 1500 km autostrad. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju planuje nowe inwestycje, w tym rozbudowę sieci dróg ekspresowych. Skala projektów infrastrukturalnych nie powinna dziwić z uwagi na centralne położenie Polski w Europie. Przez kraj przebiega kilka korytarzy paneuropejskich, które stanowią połączenie przede wszystkim między Wschodem a Zachodem. Zarówno położenie geograficzne, jak i sieć dróg korzystnie wpływają na rozwój sektora transportowego w Polsce.

Wydanie nr: 51/2014

Co branży TSL przyniesie rok 2015?

Logistyczne podsumowanie

Koniec roku tradycyjnie skłania do podsumowań i rozliczeń. Czym żyła branża logistyczna przez ostatnie 12 miesięcy? W jakich nastrojach przedstawiciele sektora TSL wejdą w rok 2015?

Wykaz dodatków
Giełdy, systemy i modele transportowe Infrastruktura kolejowa Magazyny Naczepy i przyczepy
Nowoczesna logistyka Numer świąteczny Oleje i smary Opony
Pojazdy dystrybucyjne, zabudowy Przewoźnicy drogowi, kolejowi, lotniczy, armatorzy Transport drobnicowy i usługi kurierskie Transport kontenerowy i intermodalny
Transport publiczny Transport żywności Tuning i akcesoria Żegluga i porty
• Promocja numeru • Temat wydania • Logistyka • Transport drogowy • Transport kolejowy • Transport lotniczy • Transport morski • Transport śródlądowy • Infrastruktura • Wydarzenia • Wywiad • Opinia eksperta • Felieton • Jedno pytanie • Personalia