Polska Gazeta Transportowa Newsletter Polska Gazeta Transportowa - Prenumerata
Pojazdy dostawcze
Autotransport Katalog TSL TimoCom
• Logistyka • Transport drogowy • Transport kolejowy • Transport lotniczy • Transport morski • Transport śródlądowy • Wywiad
Wydanie nr: 01-03/2016

Biała karta gospodarki morskiej

z MARKIEM GRÓBARCZYKIEM, ministrem gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, o zadaniach resortu na najbliższe 100 dni, rozmawia Ewa Grunert

Wydanie nr: 04/2016

Transport publiczny oparty na kręgosłupie kolei

Z WOJCIECHEM DINGESEM, prezesem Kolei Śląskich, m.in. o nowym rozkładzie jazdy, rozmawia Janusz Mincewicz

Wydanie nr: 05/2016

Chcę, by tramwaj był głównym środkiem komunikacji

Z Hanną Zdanowską, prezydent Łodzi, m.in. o dużych projektach infrastrukturalnych, rozmawia Janusz Mincewicz

Wydanie nr: 06/2016

Nadzieje na przyszłość

Z Januszem Jarosińskim, prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia, m.in. o 10 ostatnich latach rozwoju portu, rozmawia Ewa Grunert

Wydanie nr: 07/2016

Miliardowe inwestycje drogowe

Z GUSTAWEM MARKIEM BRZEZINEM, marszałkiem województwa warmińsko-mazurskiego, rozmawia Janusz Mincewicz

Wydanie nr: 01-02/2015

Rynek pojazdów użytkowych 2014 r.

Spowolnienie czy tylko chwilowa zadyszka?

Koniec roku 2014 przyniósł spory spadek w rejestracjach nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5 t. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w listopadzie rejestrowano 23,1% mniej (495 szt. mniej) pojazdów użytkowych niż rok wcześniej i o 18,9% mniej niż w październiku (386 szt. mniej). Stosunek zmian na przestrzeni całego roku wyniósł natomiast -3,1%.

Dokąd zmierza transport drewna?

Gdzie szukać redukcji kosztów?

Transport drewna to jedna z najstarszych form przewozów prowadzona przez człowieka. Na jakim etapie rozwoju technologicznego znajduje się obecnie i co może go czekać w bliższej lub dalszej przyszłoœci?

Poznań wprowadza inteligentne zarządzanie ruchem

System ITS znacznie usprawni transport w mieście

W 2015 r. zacznie działać w Poznaniu nowy inteligentny system ITS, którego głównym celem będzie usprawnienie zarządzania ruchem w mieście, a w szczególności transportem publicznym.

Nagrodzony Sprinter Furgon

Doceniono elastyczność koncepcji

Mercedes Sprinter należy do rodziny ciężkich samochodów dostawczych. Debiutował w 1995 r., obecna wersja pojawiła się w 2006 r., i po kilku liftingach jest teraz sprzedawany, jako pojazd trzeciej generacji. Testowany egzemplarz to Mercedes Sprinter Furgon 319 CDI 190 KM 4x4 w zabudowie warsztatowej.

Niemcy - od 1 stycznia 8,5 euro za godzinę pracy

Nie dotyczy kierowców samochodów zarejestrowanych w Polsce

Od 1 stycznia w Niemczech obowiązuje minimalna płaca 8,50 euro brutto za godzinę. Czy ta wysoka minimalna płaca wpłynie na polską branżę logistyczną, która wykonuje swoje usługi na terenie Niemiec?

Nowe drogi na terenach postoczniowych

W czerwcu - Park Konstruktorów

Kolejna inwestycja infrastrukturalna na obszarach postoczniowych. Do Bałtyckiego Portu Nowych Technologii (BPNT) można już wjechać przez nowe rondo, przystosowane do transportu wielkogabarytowego.

Wydanie nr: 07/2015

Terminale - podstawowe elementy sieci logistycznej

W Polsce jest ich 30, a powinno być co najmniej 40

Polska, by osiągnąć poziom zachodnioeuropejski w przewozach intermodalnych, musi mieć więcej terminali i szybsze kolejowe przewozy towarowe. Czy w 2020 r., zgodnie z zaleceniami UE, ich udział wyniesie 15%, zależy tylko od nas samych. Ale nie tylko od przedsiębiorstw, raczej od rządu i niemrawego ministerstwa infrastruktury.

Kopernikus I i II - duża siła w transporcie intermodalnym

Niemiecki operator realizuje ideę "tiry na tory"

dls Land und See Speditionsgesellschaft, niemiecki operator logistyczny, uruchomił niedawno drugi, wahadłowy pociąg wożący naczepy samochodowe z towarami na trasie Krefeld-Swarzędz-Krefeld. To stałe połączenie, realizowane trzy razy w tygodniu, nosi nazwę Kopernikus II.

Intermodal kolejowy rośnie, ale wciąż zbyt wolno

Kilkanaście procent udziału w 2020 r.?

Udział transportu intermodalnego w rynku kolejowym wciąż rośnie, wg prognoz do 2020 r. ma on osiągnąć wynik kilkunastoprocentowy, niestety, nie tak szybko jakby się tego oczekiwało. Jeżeli chcemy "dogonić" w tym segmencie kraje Unii Europejskiej, to jego udział w rynku powinien wzrastać w tempie ok. 1-2% w skali roku.

Wydanie nr: 08/2015

Nieograniczone możliwości, czyli pojazdy specjalne

Dźwigi hydrauliczno-linowe, windy meblowe, samochody ekspozycyjne i inne

Przysłowie "potrzeba jest matką wynalazków" to chyba główne motto większości konstruktorów. W wielu przypadkach wspomniana potrzeba albo całkowicie usuwała problem, albo otwierała nowe horyzonty istniejącym już rozwiązaniom. Czasami potrzeba była lokalna, co powodowało odmienną konstrukcję tego samego urządzenia. Nie inaczej jest w przypadku pojazdów i nadwozi specjalnych.

Quo vadis gabarycie?

Specjalizacja, uniwersalizm, automatyzacja, moduły

Transport ponadnormatywny rozwija się tak jak inne gałęzie logistyki. Stara się reagować na zapotrzebowanie płynące ze strony załadowców, wyposażając się w odpowiedni sprzęt i podejmując się nawet bardzo karkołomnych zadań. Jak od strony technicznej zapowiada się przyszłość branży?

Karta ATAC - rozwiązanie assistance

dla firm transportowych oraz przewoźników

Nasza świadomość ubezpieczeniowa stale wzrasta. Zwracamy uwagę na warunki oraz sumy świadczeń, sprawdzamy, czy polisa jest odpowiednia do naszych potrzeb. Naprzeciw takim właśnie świadomym i wymagającym Klientom wychodzi ubezpieczenie ATAC (APRIL Truck Assistance Card). Jest to propozycja dla posiadaczy samochodów ciężarowych, dostawczych, naczep, przyczep oraz autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 44t (DMC).

Jak oświetlać polskie i europejskie autostrady?

Nie zawsze rachunek jest prosty

W Polsce i w większej części Europy przepisy nie nakładają na właścicieli lub zarządców autostrady, obowiązku jej oświetlenia na całej długości. Jedynym takim europejskim krajem jest Belgia, jednak i tutaj w czasie kryzysu zaczęto zastanawiać się czy nie zrezygnować z tego kosztownego przepisu.

Wykaz dodatków
Bezpieczeństwo i ubezpieczenia w transporcie Cargo lotnicze Centra logistyczne i magazynowe / Intralogistyka Certyfikaty - doradztwo
Drogi i autostrady Giełdy, systemy i modele transportowe Giganci TSL Informatyka, monitoring pojazdów i e-myto
Infrastruktura kolejowa Infrastruktura kolejowa i przewozy Logistyka i składowanie Magazyny
Naczepy i przyczepy Nowoczesna logistyka Numer świąteczny Oleje i smary
Opony Paliwa i karty Pojazdy długodystansowe i autobusy Pojazdy dostawcze
Pojazdy dystrybucyjne, zabudowy Pojazdy użytkowe / Samochody dostawcze Przepisy celne i podatki Przesyłki drobnicowe
Przewoźnicy drogowi, kolejowi, lotniczy, armatorzy Przewóz towarów niebezpiecznych Telematyka Transport budowlany
Transport drobnicowy i usługi kurierskie Transport kontenerowy i intermodalny Transport morski - promy kolejowe Transport Polska-Unia
Transport Polska-Wschód Transport ponadnormatywny Transport żywności Tuning i akcesoria
Żegluga i porty      
• Logistyka • Transport drogowy • Transport kolejowy • Transport lotniczy • Transport morski • Transport śródlądowy • Wywiad